Terkini

Menu

Cara Lembutkan Hati Anak Nakal



Doa memainkan peranan penting dalam pembentukan sebuah keluarga bahagia dan baiti jannati. Sebagai ibu bapa kita perlu sentiasa mendoakan kesejahteraan anak. Semua kata-kata, keyakinan, doa, harapan dan impian ibu bapa adalah sebenarnya doa dan akan terkesan ke dalam jiwa anak. 


Doa mestilah disusuli dengan tindakan yang hikmah dalam cara kita membentuk peribadi anak. Salah satu doa asas yang digunakan untuk melembutkan hati seseorang ada kaitannya dengan peristiwa sejarah Saidina Umar, iaitu ayat yang dirampas oleh Saidina Umar daripada adiknya. Bila ayat ini dibaca, hatinya terus menjadi lembut lalu memeluk Islam. 

Surah Taha adalah surah yang ke 20, juzuk 16. Surah yang baik untuk melembut hati yang keras terutama sekali dibacakan kepada ahli keluarga yang keras hati, malas dan degil untuk beribadat kepada Allah SWT. Boleh diamalkan sebagai ayat pendinding diri. 

Berikut adalah ayat 1-5 surah Taha. 

 Selain Surah Taha, ada beberapa ayat Al-Quran lain yang boleh diamalkan seperti berikut:- 



Sesungguhnya kita berusaha, Allah swt yang melorongkan jalan dan mempermudahkan usaha kita mendidik anak, Insya Allah.

Share This:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

No Comment to " Cara Lembutkan Hati Anak Nakal "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM