Terkini

Menu

Amalan Mudah Untuk Menambahkan Susu Badan

Amalan Mudah Untuk Menambahkan Susu Badan

Amalan Mudah Untuk Menambahkan Susu Badan


1-Baca selawat ke atas Nabi 

Sebelum menyusukan anak atau mengepam sus,mulakan dengan membaca bismillah dan selawat . Niatkan supaya susu cukup utk anak.( boleh juga baca selawat seperti selawat dalam tahiyat juga boleh) 



2-Baca surah Al Baqarah Ayat 60 

Letakkan tangan di payudara , usap dan doa kepada Allah dalam hati agar murahkan rezeki anak dan kita mampu keluarkan susu yang cukup untuk anak, sekurang-kurangnya sehingga anak berusia cukup 2 tahun. InsyaAllah.



3- Perbanyakkan istighfar

Baca astagfirullahalazim. Ulang dan ulang dalam keadaan dalam hati berserah dan berdoa pada Allah. Istighfar ini kita mohon ampun pada Allah , kesali kesalahan kita yang dilakukan terdahulu sedar atau tidak , hati memohon agar dosa-dosa itu tidak menghijab rezeki anak yang masih kecil.



4- Berfikiran positif , positif dan positif.

Jangan cepat panik jika susu berkurang walau anak baru berusia beberapa minggu @ baru 6 bulan awal, susukan seperti biasa walaupun susu tak banyak.Yakin susu akan keluar dan jangan give up.



5-Kerapkan masa menyusu (direct feed)

Semakin kerap menyusukan anak, semakin banyak susu.Kosongkan payudara anda bermakna menghantar isyarat bahawa susu perlu dihasilkan lagi. Teori demand and supply – semakin besar permintaan , semakin banyak supplier perlu hasilkan permintaan.

p/s: Menyusukan anak adalah anugerah istimewa yang hanya dapat dinikmati oleh seorang Wanita yang bergelar IBU sahaja. Hargailah dan manfaatkannya sebaikmungkin. Semoga dipermudahkan urusan.


Sumber: Facebook
Amalan Mudah Untuk Menambahkan Susu Badan

Share This:

Post Tags:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

3 ulasan to ''Amalan Mudah Untuk Menambahkan Susu Badan"

ADD COMMENT
  1. Info berguna!!

    www.mummysayf.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Info yang sangat berguna untuk saya yang masih menyusukan anak berusia 1 tahun 3 bulan..

    BalasPadam

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM