Terkini

Menu

Mengurangkan Kemunculan Stretch Marks

Mengurangkan Kemunculan Stretch Marks 

Mengurangkan Kemunculan Stretch Marks

Banyak perubahan sementara boleh berlaku di dalam dan kepada badan anda semasa mengandung, namun sebahagian besar daripada kesan-kesan ini hilang apabila bayi dilahirkan. Stretch mark, di sisi lain, kesan pada kulit anda dan kekal kelihatan untuk selama-lamanya. Ia pada mulanya akan muncul sebagai garisan merah jambu merah pada badan anda yang bertukar menjadi parut putih perak, tetapi dengan teknik-teknik pencegahan yang betul, anda mungkin boleh mengurangkan kemunculannya atau menghapuskan ia sepenuhnya.



Kawal Berat Anda

Mengurangkan Kemunculan Stretch MarksStretch mark berlaku kerana berat badan yang telah diletakkan di atas terlalu cepat dan kulit anda tidak boleh berkembang dengan cukup pantas untuk menyokong saiz anda yang lebih besar. Dengan mengamalkan kepada pemakanan yang sihat dan senaman yang tetap, anda boleh meletakkan berat bayi anda lebih perlahan dan mengelakkan berat tambahan yang tidak perlu.

Tanda-tanda boleh muncul pada paha, pinggul, punggung, perut, dada, dan lengan dan kadang-kadang anda tidak boleh mengawal di mana anda menambah berat badan. Dengan bayi yang semakin membesar dalam rahim anda, pengembangan di dalam abdomen anda tidak boleh dielakkan. Menyedari berat badan anda semakin meningkat dan mengambil langkah-langkah untuk melambatkan regangan kulit anda boleh membantu untuk mengurangkan tanda-tanda yang tidak diingini.



Pastikan kulit anda terhidrat

Mengekalkan kulit anda lembut akan membolehkan ia untuk meregang dengan lebih selamat. Menggunakan krim kulit yang mengandungi vitamin E dan alpha-hydroxy akan mengekalkan kulit lembut serta membantu dalam penyembuhan tanda yang mungkin telah terbentuk. Penggunaan losyen ini akan terus mengurangkan sisi mana-mana stretch mark yang berlaku supaya sentiasa menyapukannya walaupun berat badan anda telah berhenti.



Mengurut kulit anda

Merangsang peredaran dalam kulit anda juga boleh membantu untuk mengurangkan koyakan daripada berat badan. Dengan membawa lebih banyak darah ke permukaan, kulit anda akan menjadi lebih sihat dan kurang berkemungkinan untuk membina tanda yang tidak diingini, jadi pastikan anda urut apabila mungkin. Regangan kulit anda juga boleh menjadi sensitif dan gatal kerana ia mengembang dan menggaru boleh menyebabkan stretch mark lebih-lebih lagi cuba untuk mengurut apabila anda berasa sebarang ketidakselesaan.

Ia akan menjadi lebih mudah untuk mencegah stretch mark sebelum ia berlaku daripada menentang untuk menyingkirkan yang telah terbentuk. Apa-apa tanda boleh dibantu dengan krim yang betul, tetapi stretch mark boleh berlaku sebelum mana-mana berat badan telah mula adalah langkah pertama dalam pencegahan.

Sumber
Mengurangkan Kemunculan Stretch Marks

Share This:

Post Tags:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

No Comment to " Mengurangkan Kemunculan Stretch Marks "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM