Terkini

Menu

Urat Timbul Selepas Bersalin?

Urat Timbul Selepas Bersalin?


Salah satu masalah yang kerap timbul semasa mengandung adalah urat timbul. Masalah ini berpunca dari urat-urat darah vena membengkak dan timbul pada permukaan kulit.
Selepas bersalin kebanyakan orang, urat-urat ini akan hilang tetapi ada yang ada berterusan dan menimbulkan masalah. Jadi bagi anda yang alami masalah ini, boleh amal beberapa petua ini:


urat timbulRebus segenggam kacang hijau hingga mendidih tetapi jangan sampai kacang itu pecah. Biarkan sehingga tinggal air sebanyak satu gelas kemudian angkat. Minum setiap pagi dan malam. Setiap malam sebelum tidur, angkat kaki seberapa tinggi yang boleh selama lebih kurang 10 minit.


Selain itu anda boleh guna cara dengan campurkan sebuku ragi dengan jus limau nipis serta sedikit air. Sapukan pada malam hari dan apabila tidur, tinggikan kepala. Amalkan petua ini beberapa kali.


Anda juga perlu sentiasa minum air panas masak putih setiap hari. Pada malam hari, sapu minyak panas pada kaki sebelum tidur. Hindarkan daripada memakai kasut tumit tinggi.

Sumber: Mingguan Wanita

Share This:

Post Tags:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

No Comment to " Urat Timbul Selepas Bersalin? "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM