Terkini

Menu

Angin Keluar Melalui Faraj

Angin Keluar  Melalui Faraj (Kentut Vagina) 

Angin Keluar  Melalui Faraj

Seorang laki-laki mungkin merasa malu mempunyai penis yang bengkok, tetapi bayangkan seorang perempuan yang vaginanya kentut! Tanda yang hanya sedikit dibahas ini —secara medikal dikenal sebagai FLATUS VAGINALIS — sebenarnya lebih umum daripada yang anda fikirkan. Kerana vagina disebut “queer dan “vart” di Amerika Syarikat dan “fanny fart” di Inggris dan Australia (di mana fanny lebih merujuk pada vulva seorang perempuan).

Kentut vagina biasanya tanda aktiviti seksual yang tidak berbahaya: Gerakkan menusuk ketika terjadinya persetubuhan boleh memasukkan udara keluar - masuk vagina, sebagaimana pada seks oral. Doggy style adalah posisi hubungan seks yang sering menimbulkan flatus vaginalis. Walaupun mengeluarkan bunyi menyerupai flatus (kentut / gas buangan), namun flatus vaginalis bukan gas buangan. Sehingga ia tidak memiliki bau seperti flatus yang keluar dari bontot. Jika flatus vaginalis disertai bau busuk, itu merupakan keadaan yang sangat serius. Seperti, recto vaginal fistula, adanya hubungan intim suami isteri.. Sehingga selain gas yang keluar lewat vagina, ada kotoran. Keadaan tersebut mungkin disebabkan komplikasi dari proses bersalinan yang sulit dan lama. Tetapi pelbagai pergerakan tubuh, termasuk yoga, juga boleh menimbulkan bunyi yang memalukan ini.

Apabila seks oral menimbulkan kentut vagina, minta pasangan anda segera menggantinya dengan sebuah teknik yang berbeza. Udara yang masuk ke vagina boleh menyebabkan embolisme udara, sebuah keadaan yang mengancam jiwa. Jika seorang perempuan sedang hamil, nyawa janin yang dikandungnya juga boleh dalam keadaan bahaya.

Umumnya, kentut vagina tidak berbau. Namun, jika yang keluar bau kuat yang tidak enak, itu mungkin tanda peringatan adanya sebuah koyakan antara vagina dan kolon (colovaginal fistula). Koyakkan ini boleh terjadi ketika saat melahirkan atau sebagai akibat penyakit crohn atau penyakit-penyakit gastrointestinal lainnya boleh menimbulkan infeksi, dan juga masalah-masalah serius lainnya.


Cara Mencegah

Teknik seperti senam kegel juga disarankan untuk mengatasi flatus vaginalis tersebut. Bagi yang sudah menikah, itu boleh dicegah dengan menghindari posisi doggy style. Boleh juga, menggunakan artificial lubrication (pelumas). Tujuannya, mengurangi gas yang terperangkap akibat gerakan-gerakan seks intercourse-nya.

Sumber

Share This:

Post Tags:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

No Comment to " Angin Keluar Melalui Faraj "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM