Terkini

Menu

Petua Bunuh Kutu Rambut


Tentu ramai ibubapa yang bekerja yang meletakkan anak di nursery mengalami masalah 'KUTU'.. Selain menggunakan ubat kutu yang ada dijual di farmasi, boleh juga amalkan petua2 di bawah:

1. Tumbuk beberapa ulas bawang putih sehingga lumat.. Gaul bersama minyak masak dan lumurkan pada rambut.. Balut dengan kain/ tuala selama lebih kurang sejam dan cuci semula rambut.

2. Sapu minyak zaitun pada kulit kepala / rambut dan biarkan selama beberapa jam.. Sikat rambut dengan sikat kutu untuk menanggalkan telur & kutu.. Amalkan setiap 2-3 hari sekali.

3. Gosok buah belimbing yang telah dihancurkan dan biar selama 20 minit.. Bersihkan rambut dan biar sehingga kering sebelum menggunakan sikat kutu untuk membuang kutu/ telur kutu..


P/S: janganla guna ridsect dll yang seangkatan ya.. benda2 tu untuk serangga tak sesuai untuk kepala anak-anak kita.. walaupun jiran kata berkesan tapi elakkan la guna benda2 sedemikian.. Lain jadinya nanti.. Selamat mencuba.

Sumber: Facebook

Share This:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

No Comment to " Petua Bunuh Kutu Rambut "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM