Terkini

Menu

Pengalaman Mencari Suplemen Untuk Berpantang dan Menyusu

Assalamualaikum.. hai mommies :)

Bila anak dah 4 ni banyak betul orang tanya Kak Darling pasal bab menyusu dan berpantang ni ek. Lagi-lagi pasal suplemen untuk berpantang atau menyusu. Ya, Kak Darling memang fully breast feed anak-anak dari lahir. Sampai bila? sampai umur setahun lebih dekat 2 tahun baru campur-campur dengan susu tepung. Fasa transisi katanya.. 

Masa mengandungkan yang sulung, Kak Darling decide untuk berhenti kerja, tapi company minta Kak Darling work from home sehingga projek selesai. Requirement projek, Kak Darling dapat dari bos je, so Kak Darling kena selalu online. Menyambil-nyambil tu Kak Darling selalu lah godek-godek pasal suplemen kehamilan, berpantang dan menyusu ni.


Banyak jugak produk berpantang dan menyusu yang menarik tapi hubby suruh ambil yang suplemen base sebab banyak kes produk timbang kilo dengan produk yang tinggi tahap heavy metal masa tu.. Bila hubby sebut heavy metal tu  Kak Darling dah teringatkan band Mettallica dalam kepala.. apa kena mengena? hahaha.. awatlah tak di habaq logam berat ke.. merkuri ke.. ingatkan teori konspirasi apa lah.. huhu

Sebagai isteri yang taat lagi solehah (eewah).. nampak tak kat mana pilihan dia mommies?? Ya, kedai farmasi!! So berbondong-bondong lah kita membawa perut ke 2-3 farmasi which is orang sekarang dah tak buat.. just whatsapp you know who.. settle!

Balik dari farmasi, kitorang yang pada awalnya confuse, terus jadi pening-pening lalat. Pening dengan télor bahasa dan penerangan pembantu farmasi dengan jargon-jargon aneh yang kitorang tak faham.. 

Last choice kitorang google around. Banyak online seller dengan testimoni-testimoni pasal suplemen berpantang dan menyusu dari pelbagai brand. Yang penting kitorang jadi faham akan mana yang lebih selamat dan risiko antara natural supplement dan artificial supplement.

So mommies semua mesti dah tau kan apa pilihan Kak Darling. Kak Darling paste kan je lah items set tu kat bawah ni ye.. haha



1. ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder
ESP ni dalam bentuk serbuk. Sumber protein yang baik. Bertindak dalam membantu penghasilan susu badan.. so dia act as milk booster untuk ibu-ibu yang breast feed dan memberi tenaga.


2. Vita-Lea Iron Plus
Multivitamin dan Multimineral. Baik dalam membantu pembentukan kembali sel-sel darah merah yang berkemungkinan hilang semasa proses bersalin. Mommies berasa bertenaga dan lebih cergas fizikal dan mental. Mengelak risiko tekanan darah rendah dan anemia.


3. OmegaGuard
Minyak ikan yang kaya dengan EPA dan DHA untuk perkembangan otak dan imunisasi baby. Membantu pengurusan berat badan mommies.


4. Sustained Release Vita-C Plus
Penting dalam penyembuhan luka bersalin selain meningkatkan tahap imunisasi dan membaiki sel tisu yang rosak. Mencantikkan kulit dan merangsang pembentukan kolagen.


5. B-Complex
Meredakan stress pada mommies. Membantu keseimbangan hormon. Asid Folic dan B12 menyokong pembentukan sel-sel darah merah. 


6. OsteMatrix
Milk booster. Membantu masalah sembelit. Mengatasi masalah kejang dan kebas dan masalah berkaitan sendi dan tulang. Membekalkan keperluan kalsium kepada ibu dan bayi.


7. Alfalfa Complex
Alfalfa juga dikenali sbagai raja segala tumbuhan. Membantu sebagai milk booster juga. Merawat keputihan dan membaiki tahap imunisasi.


Sekiranya mommies memerlukan panduan atau bantuan pasal pemilihan supplemen menyusu atau berpantang ni, Mommies whatsapp saje Kak Darling di 011-5750 5594. Bye mommies :)


PENAFIAN: Segala testimoni / penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, men-diagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan.

Share This:

PENAFIAN

Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat atau menyembuhkan apa jenis penyakit dan masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan terlebih dahulu


Sebahagian artikel adalah dari sumber luar yang dinyatakan punca sumbernya.

No Comment to " Pengalaman Mencari Suplemen Untuk Berpantang dan Menyusu "

  • To add an Emoticons Show Icons
  • To add code Use [pre]code here[/pre]
  • To add an Image Use [img]IMAGE-URL-HERE[/img]
  • To add Youtube video just paste a video link like http://www.youtube.com/watch?v=0x_gnfpL3RM